U likes to click it~ click it~ She likes to click it~ click it~ Everybody likes to? CLICK IT~Tabung Kawen No.1

Assalammualaikum Bloggers :)

Ilmu Allah itu begitu luas,dan semua ilmu itu bukan hak milik mutlak kita. Jadi janganlah kita mendabik dada mengatakan akulah yg menemukan ilmu itu. Kita cuma menyampaikan :)

Di Kemaskini Pada 6 June 2010-Sebarang Komen Sila Tinggalkan di Shoutbox.TQ


Iklan percuma selama 5 jam disini! Tidak perlu daftar, ada ruang iklan yang kosong, korang sebat aje lah! Saiz Iklan: 100 x 100. Klik gambar 'Advertise Here' untuk memuatnaik iklan anda. Kalau ada banyak blog, sila letak satu je, kasi peluang kat orang lain nak letak.

Berita Tergempar di Facebook[Hangat!!]

Salam semua...malam ni sedang kyo leka2 berblogging dan berfacebooking tetiba, kyo disedarkan oleh satu bunyi...."TiKK~". Bagi yang dah lama berkecimpung dengan facebook tawu laa tu tande ade orang antar msg chat kt facebook kite. Jadi kyo check laa ape msg tu. Rupenye, rakan moderator kyo, misznovelungu yang antar mesej. Mesej tu berbunyi seperti kat bawah.

"Esok(24.5.2010) adalah hari yang sangat mencabar bagi umat Islam di seluruh dunia. . Kerana esok di INTERNET non muslim akan mengatur acara BIADAP UTK KITA SEMUA!!. . . Hari Melukis MUHAMMAD (S. A. W),... Jadi, sebagai Muslim kita wajib memboycott acara mereka itu. . . Malam ini, sblm JAM 12:00 mlam, CEPAT2!! log off pd semua laman sosial seperti berikut: Orkut, Facebook, Twitter, Hi5, dan banyak lagi. Dengan cara ini, mereka akan menghadapi kehilangan berat financial Insya-Allah. . . menunjukkan kita LOVE dan RESPECT untuk nabi kita MUHAMMAD (SA W). Harap semua dapat copy paste teks ini pd semua. Harap kita dapat lakukannya sekurang-kurangnya untuk nabi kita (SAW). Jika anda tidak percaya, pergi sahaja ke laman web CNNBookmark.. lakukanlah krn ALLAH.."

Wah~!! Lepas kyo bace tu, kyo agak terkejut laa. Betol ke ade hari melukis Nabi Muhammad seperti dilaporkan tu? So, kyo tak puas hati, kyo pon korek maklumat lagi sedalam-dalamnye. Seterusnya kyo pon trus terkial-kial membuka laman web CNN untuk pastikan berita yang kyo baru terima nie. Cari punya cari, kyo terjumpe. Ade satu ruangan kat bahagian "Technology". Sini kyo kepilkan gambar tu.


Jadi kyo pon cepat masuk dan bace artikel tu. Ringkasan yang dapat kyo buat. Terdapat 1 Group yang kontroversi di facebook yang menggelarkan diri mereka "Everybody Draw Mohammed Day". Dorang ni cube tarik fan seramai mungkin dan cube anjur aktiviti untuk melukis nabi Muhammad s.a.w. Kurangg ajar gilerr kan dorang neh~!!

Tapi ape nak buat, pihak kakitangan facebook pon kate dorang x dapat buat ape2 sebab group tu tak melanggar mana2 terma dan syarat yang ditetapkan pihak faceberukk!![saje kyo nak lepaskan geram]. Walaupon bantahan demi bantahan dah dibuat. Sehinggakan ade group baru yang dibuat di facebook untuk menyuarakan ketidakpuasan hati kepade group tu, group ni dikenali sebagai "AGAINST Everybody Draw Mohammed Day". Dan khabarnya group ni di sertai lebih ramai umat manusia berbanding group yang terkutuk itu.[Syabas!!]

Selain itu, khabarnya negara pakistan juga telah memblock laman facebook kat negara tu disebabkan tiada tindakan yang diambil oleh pihak kakitangan facebook untuk menghalang atau menyekat kumpulan itu.

Yang menjadi kemarahan, lepas kyo membaca sedikit komen dari pembaca2 kat laman web CNN tu. Katanya semua orang patut diberikan kebebasan bersuara, termasuk kebebasan untuk mengkritik mana2 agama secara terbuka. Kebebasan ape macam ni? Selepas baca ulasan kyo nie.... Ape pendapat korang? 

kyosingcat.blogspot.com

5 comments:

alert dolpink said...

menyirap darah aku bace ayat bwah sekali tu "kebebasan untuk mengkritik mana2 agama secara terbuka"...bongok tul

Penulis Setia said...

dorg tu mmg tak bertamadun..ap hak dorg nk kritik agama org laen...Islam sendri pon xde nk kritik agama org wlwpon sah2..dorg tu kafir ....adoi..Moga Allah bg petunjuk kat org2 yg kurg ajar neh!!!!!!!GRRRRRRRRRRRRR

Unknown said...

tak boleh blah..kebebasan amende??selama mareka tak cukup bebas ke melanyak umat islam di Malaysia(mental) dan umat islam Palestin(fizikal)...dasar kayu api neraka...mmg biadap

misznovelungu said...

da kuar kat paper td...si kartunis bangang tu minx mahap...apa da nm die...lupa....bogok tol...suke suki die jer

misznovelungu said...

mr kyo...yg aku bc kat paper td...si kartunis tu ckp..bkn die yg bt fan kat faceberuk tuh....org len...xtaw la makhlok mane...n ada kaitan gak ngn youtube...cube2 la mr kyo selongkar lagi kesahihan crt sbnar...xpaham sngt la